Principiul buclei de climatizare

 

In circulatia din interiorul buclei de climatizare, fluidul refrigerant trece succesiv din stare gazoasa in stare lichida. Aceste schimbari de stare ale fluidului permit la nivelul circuitului de aer:

• racirea aerului exterior (sau interior daca functioneaza in reciclare) si trimiterea lui in interiorul habitaclului
• eliberarea caldurii in exterior

Incarcare instalatie cu Freon

 

Succesiv se face indepartarea umiditatii din sistemul de AC si a impuritatilor depuse, continute de ulei. Uleiul recuperat este colectat intr-un recipient special, impreuna cu celelate impuritati.

Dupa vidarea instalatiei, in vederea indepartarii umiditatii din sistem, se efectueaza reumplerea instalatiei cu cantitatea de freon si ulei recomandata de producator pentru fiecare tip de autoturism in parte.

Dupa verificarea si incarcarea instalatiei cu freon se efectueaza testele de functionare, pentru verificarea parametrilor instalatiei de AC.

Utilizarea regulata a climatizarii permite sa-i crestem durata de viata si sa ne asiguram un confort tot anul.

Sistemul de climatizare nu foloseste doar la racirea aerului din interior in timpul verii, el permitand de asemenea incalzirea si dezaburirea rapida a geamurilor, in timpul iernii.

Depistare pierderi de Freon

Un autoturism a carui instalatie de AC a pierdut o parte din cantitatea de Freon, consuma la fel de multa energie (combustibil) – cu un autoturism care este in parametrii, insa eficienta AC este foarte mica.
Avand in vedere faptul ca, consumul de combustibil creste cu cca 2 l /100 km, in cazul folosirii AC, este bine sa verificam starea sistemului de aer conditionat si sa depistam eventualele pierderi de Freon.