Diferentele intre R134a si R1234yf

De ce NU se poate folosi R134a in loc de R1234yf?
- Cuplele cu care vine masina din fabrica sunt diferite, de accea este nevoie de un aparat special pentru incarcat
- Sunt 2 tipuri de freon cu structura chimica total diferita
- Marimea moleculei de R1234yf este mai mare decat cea de R134a
- Presiunile la care lucreaza sunt diferite
- Fiecare refrigerent functioneaza doar cu ulei dedicat pentru el
- Componentele din care este alcatuit sistemul AC sunt diferite pentru fiecare
De-a lungul anilor, am vazut foarte multe cazuri in care clientii au vrut sa foloseasca Freon R134a in Sistem de R1234yf.
Maxalarm nu a sustinut niciodata aceasta practica si nu a incarcat nicio masina cu alt freon decat specifica producatorul
Majoritatea clientilor care au avut curaj sa schimbe freonul, s-au bucurat de el cateva luni, timp dupa care compresorul s-a defectat complet si a trebuit schimbat, ajungand la costuri si batai de cap mult mai mari.
Mai jos veti gasi mai multe detalii despre diferentele dintre cele doua.
Cum au aparut cele doua tipuri de freon?
Cele doua tipuri de freon au aparut ca o necesitate de combatere a incalzirii globale
R134a a fost succesorul lui R22
R1234yf este succesorul lui R134a (devenit obligatoriu pentru toate masinile incepand cu 01.01.2017)
Diferentele de proprietati:
1.GWP (coeficientul de poluare) - Timpul de viata in atmosfera
R134a are un GWP de 1470, supravietuind in atmosfera intre 10 si 15 ani
R1234yf are un GWP de doar 4, supravietuind in atmosfera doar 4 ani
2.Toxicitate si Flamabilitate
Ambele tipuri de freon au acelasi grad scazut de toxicitate
Desi se spune ca R1234yf este un refrigerent mai inflamabil decat R134a, energia necesara pentru a se aprinde este semnificativ mai mare decat alte fluide ce se gasesc in masina.

R1234yf se aprinde mai greu decat Lichidul de Parbriz!
3.Marimea Moleculei
Molecula de freon R1234yf este mai mare decat cea de R134a.
In teorie, asta inseamna ca pierderile de freon R1234yf vor apareamai greu decat cele cu freon clasic, insa nu va exista niciodata o certitudine in legatura cu aparitia acestora
Primul motiv pentru care nu se poate Folosi R134a in loc de R1234yf
Molecula fiind mai mare, ca presiunea din sistem sa poata fi tinuta in parametrii normali, ar trebui sa se introduca mai putin freon pe instalatie. Un sistem cu mai putin freon decat spune producatorul nu va putea raci asa cum trebuie, si va prezenta defectiuni grave in timp
4. Presiunea din Instalatie
R134a produce de la sine o presiune mai mare decat 1234yf.
Pentru a compensa aceasta diferenta si pentru a eficientiza intreg ciclul al freonului in instalatie, masinile cu freon 1234yf folosesc un IHX.
In final, ambele tipuri de freon functioneaza la presiuni asemanatoare. Cu cat se mareste presiunea, R134a va creste mai mult decat R1234yf
5. Uleiul necesar
Fiecare tip de Freon are nevoie de un ulei special conceput pentru a functiona armonios in instalatie
R134a foloseste Pag46
R1234yf foloseste Pag46yf
Utilizarea unui alt ulei decat cel recomandat de producator poate duce la defectiuni grave ale compresorului, din cauza incompatibilitatii