Cum functioneaza aer conditionat auto?

Cum functioneaza instalatia de Aer conditionat Auto?

Introducere - Aer conditionat Auto

Sistemul de aer conditionat auto este unul complex, alcatuit din piese multiple, si care asigura confortul la drumurile pe timp de vara. 

Din pacate, multi proprietari de masini nu au deloc grija de buna functionare a acestuia, si ajung sa cheltuie sume uriase, pentru defectiuni ce puteau fi prevenite printr-o simpla revizie periodica

Mai jos veti gasi, pas cu pas:

1) Piesele principale si modul de functionare a acestora

2) Sfaturi pentru prelungirea vietii sistemului de aer conditionat auto

 In link-ul urmator veti gasi o descriere f buna si rapida a Instalatiei de AC auto

1. Compresorul

Unul nou pleaca de la 1000Ron, pana la 3000

Compresorul de AC auto poate fi de 2 tipuri:

1.Mecanic: actionat de cureaua de accesorii, regasit in masinile cu motoare termice

2.Electric: actionat exclusiv electric, regasit, desigur, in masinile electrice.

Asa cum ii spune numele, rolul acestuia este de a prelua agentul refrigerant la presiune scazuta, si de a-l comprima intr-un gaz fierbinte si cu presiune ridicata, ce va fi trimis mai departe la condensator.

Acesta primeste comanda de la senzorul de presiune, care ii permite sa plece doar daca exista o anumita presiune pe instalatie.

La masinile vechi, compresorul porneste doar la apasarea butonului de AC, acest lucru putand fi confirmat si auditiv, printr-un "tac".

La masinile ceva mai noi, in special gama VAG incepand cu anul de fabricatie al Golfului 5, compresorul functioneaza in permanenta

Fara o buna lubrifiere a acestuia, folosind tipul de ulei si vascuozitatea necesara, acesta se poate strica, si va avea nevoie sa fie schimbat cu totul

compresor aer conditionat auto

Senzorii de Presiune si Temperatura

Buna functionare a senzorului de presiune este esentiala, deoarece ea comanda pornirea/oprirea compresorului.

Daca acesta citeste o presiune mai mare decat cea din instalatie, cand masina este turata poate opri compresorul. Daca citeste o presiune mai mica, poate sa nu dea deloc drumul la compresor

Senzorul de temperatura este important in special in cazul masinilor cu clima automata (unde poti regla temperatura dorita). Daca temperatura citita este mai scazuta decat cea reala, masina va considera ca nu este nevoie de si mai mult aer rece, si nu va da drumul la compresor.

Senzor Presiune

2. Condensatorul (Radiatorul de aer)

Prin condensator trece refrigerantul compresat, avand presiune si temperatura ridicata, rolul acestuia fiind de a-l raci.

Freonul traverseaza radiatorul prin tevile sale subtiri, iar fagurii au rolul de a capta caldura si disipa caldura acestuia.

❗❗❗Daca tevile acestuia sunt indoite, sau au faguri lispa, radiatorul nu mai poate  functiona cum trebuie, presiunea din instalatie creste mult prea mult, iar anumite componente pot chiar exploda din aceasta cauza

Condensator nou

Condensator nefunctional

3. Electroventilatorul

Asigura racirea corespunzatoare a radiatorului de aer cat si de apa!

Electroventilatorul este o piesa  absolut esentiala sistemului de AC.

Acesta trebuie sa cupleze instant la apasarea butonului de AC, iar pe timp de canicula, sa comute la treapta a doua de putere. Aceleasi regula se aplica si la cele duble

❗❗❗Mare Atentie, daca electroventilatorul nu porneste, NU DATI DRUMUL LA AERUL CONDITIONAT, riscati ca presiunea in instalatie sa devina prea mare(30+ atm.), iar multe piese pot efectiv sa explodeze

Simplu

Dublu

4. Filtru Uscator si Valva de Expansiune

2 piese ce pot restrictiona fluxul de freon

Principalele roluri ale filtrului uscator sunt: indepartarea umezelii si filtrarea impuritatilor

❗Filtrul uscator ar trebui schimbat de fiecare data cand instalatia de AC este deschisa (nu la incarcarea cu freon)

Valva de expansiune are rolul de a regulariza volumul si presiunea refrigerantului inainte de a intra in masina (in vaporizator), in functie de temperatura dorita. Este piesa ce face tranzitia din zona motorului, spre interiorul masinii.

Din cauza modului de functionare, ambele piese sunt predispuse la a se infunda, restrictionand cursul freonului, si scaderea performantei.

Filtru Uscator

Valva de expansiune

5. Vaporizatorul (radiatorul din bord)

Cea mai scumpa si greu de inlocuit piesa

Este piesa finala din circuitul freonului prin instalatia de AC, si cea care ne ofera confortul dorit, absorbind caldura din habitaclu.

De cele mai multe ori, pentru a avea acces la aceasta, trebuie demontat tot bordul masinii, o operatiune grea, de durata, si costisitoare, pe langa pretul ridicat al piesei in sine.

Piederile de freon prin aceasta piesa sunt extrem greu de identificat prin metodele traditionale. De aceea, la Maxalarm am adus metode noi de identificare a acestora, cu certitudine 100%.

Pentru mai multe detalii, vezi pagina depistare pierderi freon

Incheiere

Instalatie de AC auto este complexa, are nevoie de ingrijire corespunzatoare, dar toate acestea pot fi tinute sub control printr-o simpla revizie a acesteia, o data la 1-2 ani.

O revizie corespunzatoare consta in:

  1. Incarcare cu Freon
  2. Inlocuirea Uleiului uzat
  3. Verificarea Pierderilor
  4. Inspectia Instalatiei si a pieselor principale

La noi in service, beneficiati de toate aceste operatiuni pentru doar 150 Ron

Ne gasiti la sediul nostru de pe Soseaua Giurgiului 269 - MaxAlarm pe Waze

0766597505 - Alex

Tags: No tags

Comments are closed.